Trainingen

SitesToGo biedt de volgende trainingen en coachingstrajecten aan:

Online Marketing

Zoekmachinemarketing

Nieuwsbrieven: Do’s & Don’ts van E-mailmarketing

Welke van deze buitengewoon successvolle trainingen het best bij u past, kunt u hieronder lezen. De trainingen worden zowel privé als in groepsverband en in-company gegeven.

Training I. Online Branding en Marketing

Doelstelling
Internet optimaal inzetten als marketinginstrument. Weten hoe u meer traffic naar uw site kunt genereren en hoe u van bezoekers klanten maakt.

Resultaat

  • Na deze training heeft u een antwoord op vragen als:
  • Hoe communiceer ik optimaal via mijn website?
  • Wat maakt een website tot een kwalitatief goede en effectieve website?
  • Wat zijn de belangrijkste gebruiksvriendelijkheidsfactoren?
  • Hoe creëer ik ‘stickiness’?
  • Wat is branding en waarom is het zo belangrijk in relatie tot internet?
  • Hoe communiceer ik optimaal met de bezoekers aan mijn site?
  • Hoe genereer ik niet alleen meer bezoekers, maar ook de juiste bezoekers?
  • Hoe maak ik van deze bezoekers lezers, deelnemers, doeners en klanten?
  • Hoe monitor ik bezoekersgedrag?

Doelgroep

  • Ondernemers die de bouw van een internetsite goed willen voorbereiden en kostbare fouten willen voorkomen.
  • Ondernemers die hun online marketing activiteiten willen evalueren en optimaliseren.
  • Managers en professionals die de zorg voor internetsites en online marketing in hun takenpakket hebben.

Inhoud
Deze training helpt u bij al het ‘denkwerk’ dat moet worden verricht om te komen tot een succesvolle internetstrategie en een effectieve online marketing van uw bedrijfsactiviteiten. Oefeningen, checklists, informatie over ‘best practice cases’ en veel advies ten aanzien van kwaliteitscriteria en succesfactoren maken onderdeel uit van deze training.

Duur
1 dagdeel

Kosten
€ 185,- (excl. BTW)

Training II. Zoekmachinemarketing

Doelstelling
Optimaal vindbaar zijn in Google.

Resultaat

  • Deze training geeft antwoord op vragen als:
  • Hoe werken zoekmachines?
  • Wanneer is een website zoekmachinevriendelijk?
  • Wat kan ik doen om optimaal vindbaar te zijn in zoekmachines voor mijn doelgroepen en een hoge positie (‘ranking’) te bereiken?
  • Moet ik betalen voor die positie?
  • Hoe genereer ik niet alleen meer bezoekers, maar ook de juiste bezoekers?
  • Waar moet ik op letten als ik wil adverteren in Google?
  • Hoe zet ik een zoekmachine-advertentie op en optimaliseer ik die zodat ik de juiste bezoekers trek?
  • Wat kan ik leren over mijn klanten van zoekmachinemarketing en webvertising?

Doelgroep

  • Ondernemers die de bouw van een internetsite goed willen voorbereiden en kostbare fouten willen voorkomen.
  • Ondernemers die hun online marketingactiviteiten willen evalueren en hun websites willen optimaliseren voor zoekmachines.
  • Managers en professionals die de zorg voor internetsites en online marketing in hun takenpakket hebben.

Inhoud
Oriënteren op en gericht zoeken naar producten en diensten begint tegenwoordig in driekwart van de gevallen met een zoekopdracht in een zoekmachine. Google is daarbij zonder meer favoriet: ongeveer 80% van de internetgebruikers heeft een voorkeur voor deze zoekmachine. Tijdens deze training krijgt u inzicht in hoe zoekmachines en online gidsen werken, maar de aandacht gaat vooral uit naar Google.

Die aandacht is niet overbodig. Bovenstaande cijfers geven helder aan dat het voor een ondernemer van essentieel belang is optimaal vindbaar te zijn op het internet. Uit onderzoek blijkt echter dat 40% van de MKB-sites barrières bevat voor zoekmachines en dat ruim 75% niet geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Deze websites zullen dus nooit een hoge ‘ranking’ bereiken in Google en nooit de juiste bezoekers trekken. Het geld dat deze ondernemers uitgeven aan hun websites is helaas deels weggegooid geld.

Deze training rekent bovendien af met twee hardnekkige misverstanden:
1. zoekmachineoptimalisatie kost veel geld en
2. zoekmachineoptimalisatie is iets dat de webdesigner of webbouwer wel doet. Zoekmachinemarketing is echter iets dat aandacht en onderhoud vraagt van de ondernemer zelf en voor haar kennis van onschatbare waarde kan opleveren. De oefeningen tijdens de training vormen een goed begin.

Duur
1 dagdeel

Kosten
€ 185,- (excl. BTW)

Training III. Nieuwsbrieven: Do’s & Don’ts van E-mailmarketing

Doelstelling
Het optimaal inzetten van e-mail nieuwsbrieven als on line/direct marketing instrument en zo de kans verhogen dat internetgebruikers en abonnees klanten worden en bestaande klanten loyale klanten.

Resultaat
Deze training helpt u ook om:

  • uw nieuwsbrieven niet ten onder te laten gaan in het drukke hedendaagse e-mailverkeer;
  • zoveel mogelijk abonnees te verwerven, maar tegelijkertijd
  • de abonnementsprocedure juridisch correct te laten verlopen;
  • aspecten van identiteit en vertrouwen te optimaliseren;
  • relevante inhoud te kiezen en te presenteren voor nieuwsbrieven in tekst en html;
  • spamfilters te vermijden en het succes van de nieuwsbrief meetbaar te maken.

Doelgroep

  • Ondernemers die de inzet van e-mailnieuwsbrieven als marketinginstrument goed willen voorbereiden.
  • Ondernemers die hun e-mailmarketing willen evalueren en optimaliseren.
  • Managers en professionals die de zorg voor online marketing in hun takenpakket hebben.

Inhoud
Een e-mail nieuwsbrief kan een buitengewoon effectief direct marketinginstrument zijn. Nieuwsbrieven kunnen van ‘prospects’, bezoekers aan een website, klanten te maken en van klanten loyale klanten. Voorwaarde is echter wel dat de nieuwsbrief goed is samengesteld en ontworpen. Ook mag op geen enkele wijze de reputatie van de onderneming worden geschaad door ongewenste mailingen (‘spamming’) en onachtzaamheid ten aanzien van persoonsgegevens, andere data en regelgeving.

Tijdens deze training zullen kritische succesfactoren voor e-mail nieuwsbrieven worden besproken en ‘best practices’ worden geïllustreerd. Deze hebben betrekking op onder meer:

  • regelgeving ter bescherming van persoonsgegevens en andere data;
  • regelgeving in de VS en de EU ten aanzien van het versturen van ongewenste e-mail oftewel goed gedrag en wat men wel ‘permission-based marketing’ noemt;
  • de vereiste wijze van aanmelden/abonneren, afmelden en bevestigen;
  • de controle van de abonnee over zijn instellingen en voorkeuren;
  • de resultaten van onderzoek naar leesbaarheid en gebruiksvriendelijkheid, identiteit en vertrouwen;
  • technische performance;
  • de meetbaarheid van het succes en de effectiviteit.

Duur
1 dagdeel

Kosten
EUR 185,- (excl. BTW)

Top